En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Utmaning

Av S - 22 juni 2008 18:59

Jag har blivit utmanad av både Ullis och Maria så jag får väl anta utmaningen då. :)


Regler:

-Beskriv först reglerna -Svara på alla frågor -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.

  • Städa (redan gjort)
  • Plocka gräs till marsvinen
  • Blogga om midsommaren
  • Fota lilla marsvinsbebisen Emi som är till salu
  • Duscha

Vad gjorde du för 10 år sen?

Då hade jag precis gått ut första året på gymnasiet och hade ett välförtjänt ochs könt sommarlov! :)


Ställen du bott på.

I Uppsala tills jag var två år då mina föräldrar skildes, flyttade då med mamma till Töreboda i Västergötland. Bodde en period hos pappa i Uppsala när jag var 4-5 år men flyttade tillbaka till mamma i Töreboda efter ett tag. Sen flyttade vi till en lägenhet i ett gammalt kvarnhus i Örslösa utanför Lidköping, därefter till ett hus en bit därifrån. Där bodde vi tills jag skulle fylla 10 då mamma och hennes dåvarande man skilde sig, jag flyttade till pappa i Uppsala igen och bodde där tills jag flyttade hemifrån 2003. Flyttade till en etta i Eriksberg i Uppsala där jag bodde till april 2007 då jag och Petri flyttade ihop i Gävle. Nu letar vi efter en större lägenhet och förhoppnigsvis hittar vi vår drömlägenhet snart. Och så småningom, kanske när jag har pluggat klart, så vill jag bo i hus på landet.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär.

  • Köpa ett hus på landet
  • Köpa en egen söt liten bil
  • Göra långresor till Asien och Sydamerika
  • Ge pengar till min familj
  • Skänka pengar till lite olika hjälporganisationer

Personer du vill veta mer om:

Alla som vill och orkar anta utmaningen. :)


 
 
Ingen bild

mamma

22 juni 2008 23:18

Men Sophie!
Jag måste påpeka att Töreboda ligger i Västergötland. Kramar/mamma

 
Sophie

Sophie

23 juni 2008 06:10

Asch då... Fick precis för mig att det hörde till Östergötland. :p

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards