En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 juni 2008

Av S - 30 juni 2008 20:25

Imorgon är det dags att åka till Stockholm och hämta hem nya avelshanen Mr No name. :) Jag är sååå nyfiken på hur han ser ut, jag har ju sett bilder men det är ändå inte samma sak som verkligheten. Ska hämta upp transporten från förrådet och göra iordning den så att det bara är att dra iväg imorgon efter jobbet.


På fredag åker Petri till Luleå och jag blir gräsänka i en vecka innan jag kör upp helgen efter. Ska köra 75 mil alldeles själv! Hua! Det är lååångt men det ska väl gå bra. Trist att vi inte har någon cd-spelare i bilen bara, det hade ju varit perfekt att lyssna på ljudbok. Men våran stereo är av gammal variant med kasettbandspelare(!!). När vi hjälpte pappa med flytten i lördags så hittade jag lite gamla sagoband så det blir nog till att ta med dem. Blir lite nostalgi med Trolltider, Mästerkatten i stövlarna, E.T, Teskedsgumman mm. :)


På torsdag ska vi, hör och häpna, på husvisning! Ett så himla sött och fint hus några mil utanför Gävle, med lite renovering skulle det bli perfekt... Egentligen är vi ju inte alls ute efter ett hus i dagsläget, knepigt när jag pluggar osv men månadskostnaden blir faktiskt lägre i det här huset (om det går för utgångsbudet vill säga och det är ju inte säkert) än i en lägenhet i Gävle.  Det är verkligen inget bestämt, men kika kan man ju alltid göra. :) Det finns en liten bod/målad barrack med fönster på tomten som skulle passa perfekt som marsvinsbod... *drömmer* Här kan ni kika om ni är nyfikna! Enda nackdelen är att det ligger lite nära vägen men det är ingen jättetrafikerad väg så det kanske inte är något problem.


Nej, nu ska jag ner och hämta transport till imorrn!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards