En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 22 juni 2008

Av S - 22 juni 2008 21:05

Här kommer en bild på kärleksparet Pannacotta och Uno, visst är de väl söta ihop! Notera att Pannacotta har ätit melon med god aptit... ;)


 

Av S - 22 juni 2008 19:18

Midsommarhelgen spenderades i Gopa, en liten by en bit utanför Falun. Vi åt och drack gott, spelade 4-timmars krocket (inte min favoritsport ska erkännas... :p ) och jag badade i sjön för första gången i år! :) Kallt men uppfriskande.


På vägen hem hämtade jag upp teddyhanen Uno som Pannacotta nu går tillsammans med. En söt och försiktig hane som tar det lugnt med uppvaktandet. :) Pannacotta verkar iaf gilla honom och tvättar honom på öronen emellanåt. Tror att det kan bli toksöta bebisar mellan dem.


Idag har vi legat ett par timmar på stranden och slappnat av, skönt men lite för kallt. Solen ville inte riktigt titta fram mellan molnen. När vi kom hem blev det en del plockande, har bytt ut tjocka duntäckena mot tunnare sommartäcken, dammsugit, städat undan lite vinterkläder, varit iväg med konservburkar, glas och pappersinsamling till återvinning. 


Nu är det dags att plocka gräs till marsvinen så att de blir nöjda och mätta. :) 

Av S - 22 juni 2008 18:59

Jag har blivit utmanad av både Ullis och Maria så jag får väl anta utmaningen då. :)


Regler:

-Beskriv först reglerna -Svara på alla frågor -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.

  • Städa (redan gjort)
  • Plocka gräs till marsvinen
  • Blogga om midsommaren
  • Fota lilla marsvinsbebisen Emi som är till salu
  • Duscha

Vad gjorde du för 10 år sen?

Då hade jag precis gått ut första året på gymnasiet och hade ett välförtjänt ochs könt sommarlov! :)


Ställen du bott på.

I Uppsala tills jag var två år då mina föräldrar skildes, flyttade då med mamma till Töreboda i Västergötland. Bodde en period hos pappa i Uppsala när jag var 4-5 år men flyttade tillbaka till mamma i Töreboda efter ett tag. Sen flyttade vi till en lägenhet i ett gammalt kvarnhus i Örslösa utanför Lidköping, därefter till ett hus en bit därifrån. Där bodde vi tills jag skulle fylla 10 då mamma och hennes dåvarande man skilde sig, jag flyttade till pappa i Uppsala igen och bodde där tills jag flyttade hemifrån 2003. Flyttade till en etta i Eriksberg i Uppsala där jag bodde till april 2007 då jag och Petri flyttade ihop i Gävle. Nu letar vi efter en större lägenhet och förhoppnigsvis hittar vi vår drömlägenhet snart. Och så småningom, kanske när jag har pluggat klart, så vill jag bo i hus på landet.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär.

  • Köpa ett hus på landet
  • Köpa en egen söt liten bil
  • Göra långresor till Asien och Sydamerika
  • Ge pengar till min familj
  • Skänka pengar till lite olika hjälporganisationer

Personer du vill veta mer om:

Alla som vill och orkar anta utmaningen. :)


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards