En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av S - 2 juni 2008 16:18

Hemma igen... Hrm... Tentan var precis så lätt som jag hade hoppats på. Och det var ju trevligt. :) Tror att det var den kortaste tiden jag någonsin skrivit en tenta på, 50 minuter...


En av tre avklarade! Dags att plugga matte nu...

Av S - 2 juni 2008 14:02

Nää, nu vill jag bara ha den här tentan överstökad. Går bara och väntar på att få åka iväg så att jag har det gjort. Vet inte vad mer jag ska plugga på men det känns väldigt oseriöst att slösurfa sista timmen innan. :p


Katterna ligger helt utslagna i värmen, den ena på soffan och den andra på klätterpelaren. Yalima ligger och vilar men byter ställning väldigt ofta så jag tror att hon har lite småvärkar. Men några bebisar har jag svårt att tro att det kommer idag. Det blir nog imorgon eller kanske först på onsdag när hon har gått 70 dygn. 


Har ätit lunch nyss och förberett tentamatsäcken. Ska fixa lite kaffe precis innan jag åker också.


Näe, om jag skulle klippa naglarna kanske. De ser lite långa ut... :p 

Av S - 2 juni 2008 08:20

Så var helgen slut och tentorna här. :p Börjar med miljötekniken idag kl 15, seminarium imorgon, matte på onsdag och kvalitetsstyrning på torsdag. Hej-å-hå! Känns iaf skönt att ha hela dagen fram till 15 att plugga på idag även om jag känner mig obehagligt lugn. :/ Känner att det inte finns något mer att plugga in men så kan det väl ändå inte vara!? Ska plugga matte idag också, där blir man aldrig klar...

  

Ute är det sommar. Ska nog faktiskt dra på mig bikinin och lägga mig ute och kombinera solande och pluggande om några timmar. Igår blev det inget solande alls för min del men vi var iaf ner på stan en sväng och köpte mjukglass och sen lite senare var vi och tränade. Så utanför dörren kom jag ju iaf.  


Yalima är inne på dygn 68 nu så bebisarna kan komma närsomhelst. Hon är inte helt öppen ännu men det kan ju gå fort, det är så olika. Och jag tror nästan att jag måste ändra mig beträffande antalet ungar. :p Magen är STOR, och spänd, och det sprattlar överallt därinne. Tror nog att hon har fyra ungar ändå, förhoppningsvis med bra vikter, men det borde de ha tycker jag med tanke på att Yalima har varit ett matvrak hela tiden.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards