En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Revidering

Av S - 23 mars 2008 20:41

En liten revidering av D-kullen blev det mycket riktigt. Det är två self buffar, en self saffron och en crestad buff. De väger mellan 63-76g och är alltså inte så stora så vi får se om alla klarar sig. De har mörk fin färg allihop men jag föll lite extra för cresten och saffronhanen. Sååå fina!


Hittegrisen Lucky blev ju ensam igår när hennes älskade livskamrat gick bort så det blev till att få ihop henne med någon annan istället. Lät henne flytta ihop med Madeira och lilla Bedelia och efter lite småtjaffs och runtjagande främst från Luckys sida så kommer de nu bra överrens. Tanken är att Lucky och Madeira ska få kampera ihop resten av sina liv eftersom Madeira nu är pensionerad från avel. Bedelia kommer ju så småningom att sättas i avel men då har alltså Madeira och Lucky varandra.


Nu ska vi vara fruktansvärt onyttiga och åka iväg och äta på Max... Har inte fått i oss någon mat ännu idag och det börjat bli dags! Jag har tentapluggat hela dagen lång och Petri har spelat Patapon på PSP:t och bakat jättegott brytbröd! :) Nu på kvällskvisten tog vi en långpromenad och snokade runt i kvarteren där radhuset som vi är jätteintresserade av ligger. Jodå, ni läste rätt - RADHUS! Tänka sig... Jag som alltid har varit helt emot radhus kan nu faktiskt tänka mig ett och det här har verkligen potential! Boytan är egentligen bara 58 kvm men sen finns det en källarvåning med gillestuga och matkällare som inte räknas in i de kvadraten. Perfekt för marsvinen med andra ord! Och så får man en egen altan med tillhörande gräsplätt = man kan odla roliga saker! Det är massor med jobb som måste göras men radhuset uppfyller verkligen alla våra kriterier och det kan bli sååå fint när man har renoverat klart. Och tänk att få sitta på altanen i solnedgången med en nygrillad köttbit och ett glas vin och ett helt persiljeland framför sig! ;)




 
 
Annie

Annie

24 mars 2008 10:22

Radhus är PERFEKT för marsvinsuppfödare. De brukar ju också ha ett sånt där finfint förråd där man kan ha uppfödningen. Lätt och behändigt :-D

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Tomas

Tomas

24 mars 2008 12:07

och så kan man bjuda in sina uppfödarkollegor på grillning. Eller vindrickning.

http://solitaire.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards