En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 14 juli 2007

Siri och Daisy

Av S - 14 juli 2007 21:47

Nu har de anlänt. Och hela vår värld vändes upp och ned. ;) Maken till söta nyten har jag nog aldrig sett förr. Så näpna och gracila men ändå så klumpiga emellanåt.


Första timmen var de lite avvaktande och undersökte allting med stor försiktighet men nu är det språngmarsch i hela lägenheten som gäller. Och emellanåt en powernap precis där de befinner sig när tröttheten slår till. ;)


De har både kissat och bajsat och hittar själva till lådan vilket känns tryggt (hur kan de vara så duktiga redan från början!?). Igår natt sov de fatiskt i vår säng men det blev inte mycket sömn för oss (vi har bara en 120-säng som nätt och jämnt rymmer oss tvåbeningar...) så inatt tror jag att vi stänger dörren. Även om det bara är mysigt med små kattbebisar i sängen så blir man rädd att man ska göra illa dem, vända sig i sömnen och krossa dem t.ex :/ Så de får nog sova i sin korg i köket istället och så får de komma in och mysa imorgon bitti istället. Men vi får väl se... Blir det alltför mycket klagorop och mjauande ifrån köket så vette katten....


Håll till godo med bildkavalkaden nedan och snälla ha överseende med mitt rödmosiga och nyvakna ansikte... ;p 

 
 
Malin

Malin

14 juli 2007 22:24

Grattis till katterna!
:)

http://www.wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards