En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av S - 8 februari 2010 21:10

Ni behöver inte vara oroliga för pojkarna! Jag insåg rätt snabbt att de inte är skapta för att bo i en dilling-låda. ;-) Men nu är de iaf ihopsatta med Kokostopp och de bor tillsammans i stora burskåpet. :-) Det har varit väldans livligt och jag trodde ett tag i början att det inte skulle funka eftersom småkillarna började hacka tänder mot Kokostopp. Men så plötsligt vände det och Kokostopp började kurra och jaga runt småkillarna istället och de muckade inte tillbaka. Det kurras en hel del fortfarande men det är mest glada kurr och skutt. :-)


Imorgon är det en sorglig dag som väntar... Jag har tagit beslutet att låta både Krokas och Madeira få somna in. Krokas blir inte bättre utan istället sämre och Madeira ser verkligen inte rolig ut nu. Det är dags att släppa taget nu... :-´(

Av S - 8 februari 2010 16:50

Nu är Smoothie och Semifreddo hemma igen. Och vilket liv det blev! Vet inte om de brukar vara såhär framåt eller om de blev glada över att få komma "hem" igen (?) men det är iaf full rulle och de är inte ett dugg rädda eller blyga. Hela buren har undersökts grundligt och de är lite väl nyfikna för att bo i en dilling-låda tror jag... De hänger över kanten och verkar väldigt nyfikna på vad som finns utranför buren.


Var tvungen att filma dem för de såg så roliga ut när de struttade runt och undersökte precis ALLT. :-) Ska se om jag kan lägga upp filmen lite senare. Dock är de rätt kurriga av sig och det är ju helt naturligt i deras ålder (3 månader) men det gör ändå att jag tvekar lite över att prova att sätta ihop dem med Kokostopp... De har förmodligen fullt med hormoner i kroppen och det kanske inte är så bra vid en ihopsättning. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag att ge det ett försök iaf. Får ta och bada alla tre noga och sedan ta fram ett rent påslakan och introducera dem någonstans där de inte har varit förut. Håll tummarna för att det går bra är ni snälla!


Och ja, de är alltså till salu och redo att flytta precis när som helst! Efter vad jag har sett hittills (de har bara varit här i ca 20 minuter ännu) så är det två mycket trevliga killar som är väldigt nyfikna, roliga och sociala och som säkerligen kommer att kunna bli riktigt, riktigt tama! :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards