En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Dumma fönsterbyte

Av S - 20 september 2010 14:08

Nu har Vanilla och Selima flyttat - lycka till tjejer! :-) Jag tror säkert att de får det jättebra i sitt nya hem och förhoppningsvis kanske jag får se dem på utställningar i framtiden.


Har nu suttit och försökt planera för hur operation marsvinsrumsutrymning ska gå till... Har iaf blivit lovad att de tar vår lägenhet först på tors-fre när jag är hemma vilket känns jättebra. Men faktum kvarstår att det är många marsvin som ska flyttas ut ur sina burar och någon annanstans under tiden de stökar runt här. :-/ Vi har ett källarförråd och jag funderar på att flytta ner några transporter dit. Det är visserligen mörkt där men det borde väl änåd vara bättre än att de utsätts för en massa oväsen. Sen har vi då Meya och Leanna som absolut inte behöver mer stress än de redan utsätts för (oljudet från lägenheten ovanför)... Just nu har jag ingen bättre lösning än att låta dem bo i gallerburar på toaletten under dagarna men det innebär förstås ett burbyte + att det ändå kommer att låta mycket. Men att sätta dem i små transportburar i källaren känns som ett ännu sämre alternativ. Usch, det här är verkligen inte kul. Stackars små grisar.

 
 
Gisela

Gisela

20 september 2010 19:59

Åh de hade kommit! Tråkigt med den lille tålöse. Hoppas, hoppas det går bra med de andra killarna och mamma Meya.

Fy för bullriga hantverkare som alltid kommer "riktigt vältajmat"!

http://svinkonst

 
Ingen bild

Katarina

21 september 2010 11:41

Har du ingen som du kan ha marsvinen hos? Din mamma kanske? Eller är det en för stor omställning för marsvinen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards