En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 10 september 2010

Av S - 10 september 2010 22:07

Snart dags att gå och lägga sig så att man orkar upp tiiidigt imorgon. Vi åker 06.15 från Gävle. Min förkylning är väl tyvärr inte på bättringsvägen ännu, den har bara ändrat karaktär. Nu har jag torr skrällhosta och rösten håller på att försvinna. Det kanske blir en tyst bedömning imorgon. :-p


Vi ses imorgonhörrni!

Av S - 10 september 2010 09:35

Sista dagen innan NM och jag fick faktiskt sova hyffsat inatt. Nu har det värsta i halsen gått över tror jag .*peppar peppar* Gick på reklamen om nässpray som hjälper både mot täppt och rinnande näsa. Skitsnack säger jag efter att ha testat! Näsna rann iaf och dessutom blev jag täppt igen mycket fortare än efter vanlig nässpray. Men jag kanske bara fick en av de allra vanligaste biverkningar som enligt bipacksedeln är just "rinnsnuva". Intressant tycker jag!


Jag blev klar med mitt "konstverk" igår så det får följa med till Eskilstuna imorgon. Det är väl inget klassiskt konstverk egentligen, snarare hantverk men, men. Vi får väl se hur det går. :-)


Idag ska jag bada Pimpinella och Kimsi som är de sista kvar att bada. Sen ska jag fixa transportburarna, packa klart och städa burar. En sväng ner på stan tänkte jag också hinna med.


De ringde förresten från äldreboendet igår och jag ska gå introduktion på en demensavdelning tisdag-onsdag nästa vecka. Jag frågade även hur stort behov de har av timvikarier och tydligen så hade flera timmisar blivit långtidssjukskrivna nyligen så de skulle behöva anställa fler timvikarier än mig till och med och det låter ju lovande! Hoppas att jag får jobba mycket tills jag hittar ett annat jobb!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards