En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 9 september 2010

Av S - 9 september 2010 08:47

Jajamänsan, förkylningen är nu i full blom. Har sovit som en kratta inatt och vaknade säkert 10-15 gånger mellan kl 00-05... Halsen kliade och stack, jag hade alldeles för mycket saliv i munnen och svalde uppenbarligen inte ner det i sömnen och därför vaknade jag med jämna mellanrum när munnen blev överfylld... *blääää* Dessutom var jag täppt i näsan tills jag äntligen tog nässpray vid 5-tiden. Och kl 07.00 satte fönsterkillarna igång i huset bredvid, det borras och knakar och skriks jobbargubbarna emellan. Så kl 8 gav jag upp. Nu sitter jag med en skål äppelkräm och en mugg te med honung i. Snoret rinner och jag nyser. Hej och hå. Gnäll, gnäll. :-p


Men jag försöker se det positiva i det hela. Om jag redan är så här snorig så borde förkylningen snabbt gå över. Tur att det är en dag till innan det är dags för NM. På lördag är jag förhoppningsvis fit for fight igen!


Idag ska jag bada marsvin (blev inget badande igår). Tänkte ta Qumina, Qelise, Gizelle och Lucky Me idag. Så blir det Pimpinella och Kimsi kvar att bada imorgon. Ska börja packa lite smått också inför helgen och göra klart mitt konstprojekt. Fixade rätt mycket på det igår och nu fattas bara två små saker. :-)


Nä, dags att sätta fart!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards