En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Hemma igen

Av S - 20 september 2010 08:53

Igår kväll kom vi hem igen och bland det första jag fick göra var att ta bort en av Meyas bebisar. :-/ Precis som mamma hade beskrivit var båda baktassarna väldigt illa tilltygade och det fanns ingen chans till ett värdigt liv. Sov sött lilla änglabebis!


Meya själv är piggare än vad hon var i torsdags. Nu äter hon vissa saker själv men jag stödmatar henne naturligtvis fortfarande. Dessutom har jag satt henne + bebisarna och Quinta i en egen bur så att Meya inte kan springa iväg från bebisarna så mycket. Hon har inte riktigt tagit dem till sig och de är lite för små för att orka springa efter henne särskilt långt också. Nu har jag precis suttit med Meya och bebisarna i knät så att de fick dia. De suger båda två och Meya verkar ha gott om mjölk som tur är. Bebisarna då... Ja det blev tre hanar och de två som är kvar nu är crested buff och saffron. Jag hade ju lite förhoppningar ang deras färg och de ser mycket lovande ut - båda två har mörkare underfärg än toppfärg till och med! Det ser väldigt mysko ut, nästan som om de skulle vara argente men det vet jag ju att de inte är. Det ska bli spännande att se hur de utvecklas om de nu klarar sig.


Idag mitt på dagen kommer Vanillas och Selimas nya matte och hämtar dem så de har precis fått sig ett bad. De var så duktiga båda två även om lilla Selima nog tyckte att det var lite läskigt och väldans onödigt. ;-)


Fönsterbytet har nu startat i vår trapp och det låter rejält... Just nu är de i lägenheten ovanför oss och det bankas och borras och låter förjä*ligt emellanåt. :-/ Får ont i magen när jag tänker på mina stackars djur som kommer att vara tvungna att stå ut med oväsendet, särskilt då Meya som inte mår så bra och Leanna som är högdräktig. Jag hade ju hoppats kunna vara hemma under de dagarna som de ska vara i vår lägenhet men nu ska jag iväg på jobb imorgon och på onsdag så det blev ju dålig tajming. Jag ska höra med fönsterkillarna om de inte kan ta våran lägenhet på torsdag-fredag istället så att jag är hemma och kan hålla lite koll. Det skulle kännas mycket bättre.

 
 
Emma!

Emma!

20 september 2010 09:26

Ja ett liv utan tår på baktassarna kan inte vara speciellt kul. Vila i frid lilla marsvinet!
Håller tummarna för att dom andra två killarna håller sig vid god hälsa :-) En liten fråga, är båda hanarna tingade eller det kanske du inte vet än med tanke på om dom klarar sig eller inte.

http://emmsanns.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards