En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Vetenskapliga artiklar

Av S - 17 februari 2010 15:18

Igår la jag in en annons på Blocket om alla mina grisar som är till salu... Vi får väl se om någon nappar. Det ringde en kvinna idag men hon hade inte hittat mig via Blocket utan på SMFs sida, dock var hon ute efter långhår och det har jag ju inga.


Annars så ägnar jag mestadelen av dagarna åt att läsa vetenskapliga artiklar... Jättekul... *NOT* Varje söndag är dte deadline för att lämna in en s.k "assignment" där man ska ha läst X antal sidor i en bok och Y antal vetenskapliga artiklar och sedan sammanfatta detta samt svara på ett antal frågeställningar. Man ska även jämföra de olika författarnas teorier och försöka hitta likheter och olikheter. Det är INTE kul och jag sliter som ett djur onsdag till fredag varje vecka för att hinna bli klar innan fredag kväll för när det är helg så vill jag vara ledig. Vill inte känna att jag har den där assignmenten väntandes på mig på söndagen. Hittils har jag läst allt i boken (ca 50 sidor,  på engelska förstås) och har nu två vetenskapliga artiklar (givetvis även de på engelska) kvar att plöja igenom innan jag kan börja skriva på veckans assignment. Suck och stön, hör min bön.   

 
 
Denise

Denise

17 februari 2010 19:45

Om jag inte redan hade så många så skulle jag inte tveka en sekund på att låta Crepes och Melba flytta hit :D

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Felicia & grisarna

Felicia & grisarna

17 februari 2010 20:16

Lustigt att hon kontaktade dig för långhår om hon hittade dig via SMFs sida, där står ju vad du föder upp... *s*

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Eleni

Eleni

18 februari 2010 13:36

Jag hör din bön, hehe, kämpar mig själv gul och blå i veckan med en arbetsplatsförlagd undersökning, tack och lov i alla fall intressant men tuuung.
För övrigt så håller jag tummarna för att motionen angående satiner ska gå igenom. Det börjar nå en nivå rent underlagsmässigt av att jag skulle vilja höra argumenten av dem som inte tycker att den ska göra det.

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Sara

21 februari 2010 09:58

Hej!
Fin blogg du har :) Tänkte höra med dig om du vet om man kan ge marsvin korn lika gärna som kornkross?

/Sara

 
Sophie

Sophie

23 februari 2010 12:17

Sara: Nej, hel korn är alldeles för hård för marsvin. De kan inte tugga sönder det så krossad korn är ett måste.

http://www.luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards