En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Status: inga bebisar

Av S - 25 maj 2009 21:52

Nepp, inga bebisar än. Fast Crepes är stor som ett hus, eller iaf som om hon har svalt en honungsmelon. :-p


Är rädd att hon faktiskt kommer att få 7 ungar. :-/ Har haft en sådan kull förut och då såg mamman liak stor ut på slutet som Crepes gör nu. Tyvärr... Hoppas bara att allting går bra! Vill helst titta till henne var och varannan minut så att jag kan hjälpa till om det skulle behövas när förlossningen sätter igång. 


Hon är vidöppen både i bakre och främre fogen så de kan verkligen ploppa ut precis när som helst nu. Hon ser dock inte ut att ha några förvärkar utan står mest med huvudet i matskålen så fort jag tittar till henne. Aptiten är enorm och det är ju tur det!


 

 
 
Ullis

Ullis

25 maj 2009 22:15

hon är verkligen gigantisk. Hoppas allt går bra för det är faktiskt inte sådär jättekul om det blir så många bebisar som du tror.
Vitoria är ganska stor men inte så stor. 70 dagar idag ja.

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

25 maj 2009 22:23

Så stor hon är! Hoppas det går bra, håller tummarna och väntar otåligt.

http://svinkonst

 
Ingen bild

mamma

25 maj 2009 22:38

Jag har fått lite åsikter från mina kollegor ikväll. Den ena tycker att hon ser ut som en förväxt fästing och den andra är orolig att hon haft ihop det med någon av katterna så att det kommer ut marskatter;)

 
Ewa

Ewa

25 maj 2009 23:01

Har stackaren verkligen blivit så mycket större på bara 4 dagar (sedan förra fotot) eller luras bilden?? Vi fortsätter med tum- och tasshållningen!

http://fundringar

 
Ingrid

Ingrid

26 maj 2009 01:48

Tumme hålles! Det går nog bra! Fem stora barn röstar vi för att det blir.

http://ivrigs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards