En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Nytillskott snart här

Av S - 31 mars 2009 21:58

Vågar inte hoppas på för mycket men efter ihärdig tvångsmatning av Yalima ser hon lite piggare ut och har ätit lite persilja själv.


Den ena av Calaisas bebisar är dålig och jag tror inte att den kommer att klara sig även om Calaisa skulle börja pyssla med dem. 


Elodies bebisar är skönt nog pigga och popcorniga. :-) Äter kraftfoder gör de också, eller sitter åtminstone i matskålen och ser ut att knapra lite.


Har faktiskt ett nytt marsvin på ingång också. En herre vid namn Ponytail's Musse. Men tro nu inte att jag har skaffat ett långhår - för så är inte fallet. ;-) Nej, Musse är korthårig brindle och kastrerad så tanken är att han ska hålla lite ordning på min honflock som jag så småningom ska fixa till. Jag har ju haft två kastrater tidigare - buffen Playboy som var fenomenal på att hålla ordning på bråkiga honor, och rexen Rasmus som var lite för snäll och blev rädd när honorna började bråka. Musses uppfödare hade flera kastrater till salu men efter lite diskussioner fram och tillbaka blev det Musse som får flytta hit, han är en bestämd hane och blir inte rädd för bitchiga honor vilket är en förutsättning när han ska få hålla ordning på en honflock här. Musse flyttar hit på lördag och lite längre ned på den här sidan kan ni se en bild på honom. :-)

 
 
Denise

Denise

31 mars 2009 22:17

Åh han var jättesöt ju! Vad kul!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

31 mars 2009 22:44

Vad roligt, han va väldigt söt! håller tummarna för Yalima och lill-bebben!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

1 april 2009 09:33

Musse är söt tycker jag. Hoppas han kommer att klara av sitt uppdrag!
Håller tummar för alla mammor & bebisar.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Anna och Julgrisen

Anna och Julgrisen

1 april 2009 18:20

Kastrater är jättebra! Julgrisen har ju till och med fått pli på olycksbarnet Allan. Lycka till med Musse och alla bebisarna.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards