En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Uhh...

Av S - 31 mars 2009 08:19

Säg den lycka som varar...


Elodie är en jätteduktig mamma och mår bra och tar hand om sina bebisar! Hon har fått mjölk och bebisarna (även Calaisas dotter) snuttar och är rena och fina. 


Calaisa verkar må hyffsat, är ren och fin nu men hon vill inte ta sig an bebisarna i buren. Hon går och lägger sig i andra änden av buren. Satte dem i en liten transportbur under natten och då gick det ju bra, bebisarna satt vid Calaisa och de var tvättade och fina. Imorse tänkte jag att nu har hon fattat att det är hennes bebisar så jag provade att sätta in henne + bebisarna till Madeira igen. Men nejdå, då börjar Calaisa som igår igen. Går iväg till andra även av buren. Istället är det Madeira som pysslar med bebisarna, men hon har ju ingen mat åt dem. Nu sitter lilla familjen i transportburen igen.


Yalima då. Ja, hon tar hand om sina bebisar och sitter vid dem hela tiden men hon verkar tyvärr inte må särskilt bra själv. :-( Vill inte äta och ser allmänt ruggig ut. Har tvingat i henne critical care och vatten med askorbinsyra i men det är kämpigt och hon vill inte alls att jag ska tvinga i henne mat. *suck* Jag visste att något skulle gå fel när jag väntade så många kullar på samma gång...

 
 
Ida

Ida

31 mars 2009 15:54

Usch, varför får det aldrig kännas helt bra för? Håller självklart tummar för Yalima!

http://idefix.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

31 mars 2009 21:46

Nä, vad jobbigt... Varför varför varför!? :(
Håller tummar och tassar hårt här hemma ska du veta.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards