En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av S - 27 augusti 2008 11:48

Det är fortfarande osäkert om lille Gazpar kommer att klara sig. Han går inte upp i vikt som sina syskon även fast jag låter honom dia ensam ibland. Dock ser han rätt pigg ut, hänger med syskonen och mamma Bedelia men något verkar ändå vara galet. :/ Tassen ser ut att läka fint nu, det är som en stor sårskorpa där tån satt men den får väl ramla av av sig själv, det är inte svullet eller rött längre så jag låter det vara.


Pannacotta, som stannade av i viktuppgången när hon var dåligbörjat öka i vikt igen och är nu uppe på 1170g. Bebisarna sparkar för fullt så jag hoppas att de inte tog någon skada av att mamman åt lite sämre under en period.


Imorgon ska vi på en visning igen, det har varit lite stilltje på den fronten under sommaren. Det har inte varit många lägenheter ute över huvudtaget men nu börjar det komma igen. Det här är en trea med nyrenoverat kök och kaklat badrum så det enda som behövs ordnas till är väggarna men det är ju lätt fixat (säger jag nu... :p ).


Igår kväll tittade vi på Star Wars, den första filmen (alltså episod IV, den gamla 70-talsvarianten). Vi har köpt spelet till vårt PSP och jag har inte sett filmerna så Petri tyckte att vi borde se dem. Vi har ju några till att beta av men gårdagens film var spännande och bra och jag kände igen allt från spelet eftersom jag är inne på episod V där. :)


Nu ska jag snart cykla till skolan, har föreläsning på eftermiddagen idag. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards