En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av S - 12 augusti 2008 08:53

Igår kom MM i brevlådan, alltid lika trevlig läsning och det här numret var fullspäckat med artiklar också - kul! Nu hoppas jag att det börjat trilla in fler anmälningar till Valbo-utställningen, kom igen nu och anmäl! :) Såg att det blir en utställning i Svealand i september också, den ska jag absolut åka på. :) Någon i trakten som vill samåka kanske? Känner att jag har väldig utställningsabstinens nu, det var lääängesen jag ställde ut sist!


Bedelias mage är stooor nu, väger henne regelbundet och nu är hon uppe i 1275g. Nästa lördag har hon gått 10 veckor så det börjar närma sig. Spännande! Pappa är Blazé som brukar lämna toksöta  ungar så jag hoppas på en söt, vältypad hona med åtminstone hyffsad färg att spara. :)


Pannacotta har fullt upp med sina småtjejer, de trivs jättebra ihop och poppar runt tillsammans i buren. Emi som är tingad går kvar i väntan på transport så om det är någon från Gävletrakten som ska åt Värmlandshållet och kan ta med en liten gris - hojta! Likaså Frideborg är tingad och väntar på att transporten ska lösa sig. Hon ska flytta till Göteborgstrakten om vi nu lyckas lösa det med transporten.


Kvar till salu finns söta Audi och Folke som numer bor ihop. Folke skulle passa väldigt bra till avel och rasutställning då han har fin mörk färg, trevlig typ, fina ögon och öron. Så om någon där ute är sugen på en fin buffhane är det bara att höra av sig!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards