En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av S - 25 augusti 2008 15:51

Nu är spån och kornkross inhandlat och burarna städade. Blev lite bladpersilja, selleri, melon och paprika på Lidl också. :) Gottgott tycker grisarna.


På fredag åker jag till Stockholm en snabbis för att lämna lilla Frideborg till en tjej som ska vidare till Göteborg där Frideborgs nya matte möter upp. Skönt att det gick att ordna transporten hyffsat smidigt iaf!


Kvar att lösa transport till nu är lilla Folke som ska flytta till Norge. Jag har ansökt om införseltillstånd från norska Mattilsynet men är osäker på om jag hinner få tillbaka det innan Valb, om det skulle hinna komma så har jag ordnat transport därifrån med en som ska till NM helgen efter. Norge-problemet kommer en gång till så småningom för Gelazia och Gizon ur senaste kullen är tingade av Charlotte. Men de är ju inte leveransklara till NM så det blir ett nytt problem så småningom.


Även lilla Emi väntar på transport men nu får jag inte tag på hennes nya ägare och kan höra om ett alternativ som ev skulle kunna fungera. :/ Mycket som ska fixas hit och dit.


Quilla är troligen också tingad, till ett kanonbra kelhem där jag vet att hon får det toppen. Hon ska med till Valbo så får vi se om tycke uppstår med de ev nya ägarna. :)

Av S - 25 augusti 2008 11:39

Gårdagens KM blev väldigt lyckat för Luneas. :)


Luneas Calaisa blev Klubbmästare i petclass och också BIS 4 i ras, lilla pluttan Luneas Elodie, 2.5 mån, blev BIS-jr 2 i ras och SCh Luneas Yalima blev BIS 2 i ras! Så jag fick fyra snygga rosa-vinröda rosetter med mig hem. :) Trevligt! Hela dagen var f.ö en trevlig liten tillställning i goda vänners lag.


På hemmafronten har *peppar peppar* Pannacotta piggnat på sig och äter normalt igen, jag håller stenkoll i munnen på henne men det ser fint ut igen. Lilla tålösa Gazpar såg inte alls pigg ut för några dagar sedan, tassen var svullen, varm och röd men efter att ha tömt på var och satt in bactrim så är han nu pigg igen så jag hoppas att han ska äta upp sig nu och att tassen läker fint.


Idag började skolan igen, faktiskt rätt skönt att komma igång med de vanliga rutinerna igen. Och skönt med mer "fritid" även om det är tänkt att man ska plugga en del på hemmafront också. :)


Nu ska jag åka och köpa spån och kornkross till grisarna, sen blir det burstädning!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards