En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av S - 11 augusti 2008 11:19

Jahapp, så var man tillbaka till vardagen igen - sista arbetsveckan på sommarjobbet. Hjälp vad sommaren har gått fort! Nästa vecka är jag ledig och veckan där efter drar skolan igång igen. Hej och hå!


I helgen har vi fiskat och ätit kräftor. Det börjar bli en tradition nu och det är alltid trevligt. :) Djuren fick klara sig ensamma men vi var hem en sväng på lördagen och matade. Alla mådde bra men katterna var vääääldigt kelsjuka. :) När vi kom hem i lördags hade jag fått ett pocketogram! Tänk vad roligt det är att få post som inte är räkningar. :) Tack tack snälla pappa (eller Flora som det stod att det var ifrån)!


Grisarna mår bara fint och Nonne börjar bli en tam gris nu. Han hänger vid matskålen vid matdags och tar mat ur handen på mig i buren. Igår när jag hade honom uppe och klippte klorna så slickade han mig på handen. :) Gullisen! Han ska få göra bebisar med Yalima och Quilla sen är det tänkt, men det blir först i september-oktober någon gång.


Nej, nu ska jag fortsätta arbeta.



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards