En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av S - 19 augusti 2008 16:05

Idag har jag haft besök av lilla mamma. :) Alltid trevligt med besök! Vi fikade och hon lämnade födelsedagspresenter till Petri som ju inte är hemma utan på jobbet.


Skriver in anmälningar till Valbo för fullt, kul att folk anmäler! :) Kom flera brev på posten idag + på mailen. Men än saknas det en hel del anmälningar tycker jag så skicka in vettja! :)


Med Bedelia är det bara fint, hon är nu på dygn 66 så bebisarna kan komma i princip när som helst nu. Med Pannacotta är det däremot inte så bra. :( Upptäckte häromdagen att hon har antydan till svamp i munnen, jag började behandla på en gång och hon äter fortfarande bra och går upp i vikt som hon ska, men idag såg jag att hon var alldeles dregglig under hakan. Och det är aldrig ett bra tecken. :/ Det konstiga är att hon äter bra, både gräs, persilja, paprika, selleri och kligröt som jag har serverat idag. Men varför detta dregel!? Sen ser hon inte särskilt pigg och kry ut heller. Hon ligger mest och vilar (men inte på det där ruggiga sättet) men kisar väldigt mycket med ögonen tycker jag. Hon har dessutom rätt långt kvar på dräktigheten (knappt 3 veckor) så det bådar ju inte gott. :/  Snälla håll era tummar!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards