En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Varför?

Av S - 9 december 2008 21:09

Nu sitter Calaisa och äter kvällsgrönsakerna med sina burkompisar, skönt att hon äter iaf!


Har funderat på varför det blev som det blev. För mig är det ett mysterium! Calaisa mådde bra och hade inte visat några tecken på toxicos eller annat. Hon ökade stadigt i vikt och bebisarna sparkade och var livliga i magen. Jag har inte gjort några förändringar i buren eller marsvinsrummet, de har fått samma mat som alltid, samma städningar, samma hö, inget byte av burkompis. Det enda "annorlunda" som har hänt är att Yalima har fått sina bebisar men det är ju över två veckor sedan nu och borde inte vara orsaken till det här, isf borde ju Calaisa ha kastat redan då.


Nej, det känns så himla tråkigt och onödigt. Så fina bebisar och en så duktig mamma som tvättade rent de små på en gång, t.o.m att ett öra rök för att hon så gärna ville ha liv i bebisen. :-(


Sov sött bebisarna, synd att ni inte fick stanna i mammas mage ett tag till. :-(

 
 
Ingen bild

Emilie

9 december 2008 22:00

Åh, vad tråkigt. =/ Håller tummarna för att Calaisa återhämtar sig.

 
sara

sara

10 december 2008 17:37

näe.... :(
Tur att Calaisa mår bra, e väl det viktigaste just nu! men då blev det en mindre sockersöt lunea gris åt mig och jerry då :/ Trist.. Jag som hade hoppats så på att vi kanske skulle få köpa en liten gris utav dig! Men sånt som händer! "krama" om Calaisa från oss.

http://sari.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

10 december 2008 20:54

Så synd att de inte klarade sig :( Hoppas att allt går bra med Calaisa. Det går inte alltid som man tänkt sig.

http://www.humlansmarsvin.se

 
Catti

Catti

10 december 2008 21:50

Samma funderingar som jag har. Man vill hitta en förklaring.

http://nybackens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards