En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Snyt, fräs och attcho

Av S - 2 december 2008 18:54

Idag har varit en riktig snuvdag. Näsna har runnit konstant och jag har nyst säkert 20 gånger idag! Och jag fattar inte varför!? Mina förkylningar brukar alltid börja med jätteont i halsen för att sedan övergå till rinnsnuva och nysningar men jag har inte haft det minsta ont i halsen! Snuvan kom från ingenstans! Om jag inte visste bättre så skulle jag nästan tippa på allergi... :-p Men då borde dte ju vara hemma och inte i skolan som jags norar. Har varit i skolan hela dagen från 8.15 till 16.45 och det har snorats hejvilt hela dagen.


Nu har Yalimas bebisar fått namn också. Eftersom pappa Nonne är från Tyskland så har ungarna fått tyska namn... Hoho... Honan heter Hannelore (ja du Ewa, ni får väl hitta på något fiffigt smeknamn åt henne ;-) ), crestade söthanen heter Hubert och selfhanen Hermann. 


Idag har Bedelia blivit parad, ingen tvekan råder där. :-p Pannacotta har också blivit parad, hon brunstade bara någon dag efter att jag hade satt ihop henne med Åssian. Så om det tog sig så väntas bebisar redan i februari. :-)


 
 
Anna

Anna

2 december 2008 22:12

Ja, de kan ju alltid kalla henne för Hjulia... ;)

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Katarina

Katarina

2 december 2008 23:49

Hur ser du om hon blivit parad. Om du nu inte såg själva akten vill säga. Har precis startat upp uppfödning av rex och fortsätter samla på mig information från olika uppfödare och sidor.
MVH Katarina

http://katarinas

 
Sophie

Sophie

3 december 2008 08:29

I de här fallen såg jag akterna. :-) När jag har satt ihop ett avelspar så brukar jag titta till honan några gånger om dagen. Ofta så märker man på hanens beteende att hon är på väg att brunsta, han uppvaktar och kurrar och har sig mer än vanligt. Om man vänder på honan och tittar på könsöppningen så ser man så gott som alltid spår efter parning om det har skett inom några timmar före.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards