En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Gårdagens utställning!

Av S - 28 september 2008 16:07

Utställningen igår var trevlig även om det blev en rätt lång dag. Vi åkte vid 18.15 men då var inte juniorfinalen helt slut ännu. Med resultaten är jag mycket nöjd. Calaisa fick sitt sista cert som jag hoppades så nu kan hon titulera sig Svensk Champion. :) Elodie tog sitt andra raka cert och blev BIR-R-jr. Ingen placering i finalen dock. Båda tjejerna ställdes också i pet och där lyckades Elodie knipa ett silverkort då hon blev 1/7 i sin klass, någon placering i finalen blev det dock inte där heller. Calaisa hamnade någonstans mitt i sin klass pga en liten förhårdnad (som jag iofs inte tyckte fanns, men men så kan det vara!). Emi, Gizon och Gelazia flyttade hemifrån - lycka till små grisar!


Nu väntar jag på leverans av Yalero, han borde dyka upp när som helst. :) Tror att det kan bli riktigt söta ungar mellan honom och Calaisa.


Har börjat klura på vilka som ska få följa med till Kallhäll också. Troligtvis blir det Nonne, Elodie, Bedelia och lilla Gizelle som följer med. Längesen jag ställde så många på samma utställning! :) Elodie är precis under 5 månader vilket är lite trist för hon har ju redan två juniorcert. Men men, desto större chans i pet då kanske. :) Det blir en del att trimma och jag har tentaperiod samma vecka som utställningen så vi får se hur mycket som hinns med... Men jag ska göra mitt bästa, pausa från pluggandet måste jag ju ändå göra då och då så jag får väl satsa på trimning då.


Ikväll blir det bio med ett par kompisar, vet inte vilken film vi ska se än men det är ju alltid kul med bio. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards