En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Ojojoj

Av S - 2 september 2008 09:44

Usch, så här sjuk var det längesen jag var sist. :/ Kände att jag började få lite feber igår kväll, tog tempen och den landade på 37.3 (+ 0.3 är det väl om man tar i munnen). Någon timme senare när jag tog tempen igen och hade tagit en ipren hade jag 38.5 (+ 0.3) Har sovit väldigt oroligt inatt och vaknat många gånger alldeles blöt av svett. Nu på morgonen hade jag 37.4 (+ 0.3) så lite feber har jag fortfarande. Det blev alltså ingen skola idag.


Usch, nu ska jag försöka äta lite frukost och lägga mig och läsa lite. Borde städa några burar idag men det vet jag inte om jag kommer att orka. :/ 

 
 
Malin

Malin

2 september 2008 11:01

Men tack, va gullig du är! :)
Det är väldigt svårt att trivas med sin kropp när alla runtomkring är smala. Martins familj är alla pinnsmala i och pratar mycket om sånt...och att man ska träna, springa bla bla bla...klart man blir påverkad och tror man inte duger till slut... jag vill ju gå ner lite, men inte jättemycket..som jag var förut ungefär. Det är synd att man är en sån godisråtta och älskar att laga och äta mat.
Bajsideal säger jag..

Tack för uppmuntran, det hjälpte faktiskt lite, det måste jag erkänna!

Hoppas du kryar på dig, Sophie! Det är inte kul att ha feber...

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Malin

Malin

2 september 2008 11:21

Ja...usch...utan godis...usch usch..utan god mat...bläää....jag ska dock försöka gå ner några kilon till jul, ska försöka att bara äta godis på helgen och lite mindre portioner.

Du är absolut inte tjock nej! Gudanemej, det är du verkligen inte! :)
Du kan äta godis med gott samvete.
Jag har också börjat få ytliga blodkärl och misstänker att det har med åldern att göra jag med. :)

http://wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards