En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Söndagsbestyr

Av S - 15 juni 2008 11:44

Gårdagens fotbollsmatch gick väl inte så jättebra direkt... Men en trevlig kväll hade vi i goda vänners lag. :) Åt skaldjurspaj, drack vin och käkade chips. Sämre kan man ju ha det.


Idag vet vi inte vad vi ska hitta på riktigt. Kanske blir det en fika på stan, och jag skulle behöva åka till Granngården och köpa havre.  Imorgon ska jag gå på introduktion inför sommarjobbet och på tisdag blir det rundvisning där jag ska vara, sen är det bara två dagar kvar av arbetsveckan och sen midsommar!


Den 1 juli åker jag till Stockholm för att hämta hem nya avelshanen Mr No Name vom Eidertal (vad ska man kalla den här stackars kraken? Herr Inget namn kan man ju inte kallas för!). Möter upp snälla Anna, som ska ta hem hanen från Danmark, på centralstationen och sen bär det iväg hemåt igen.


Ska försöka fota Yalimas flickor idag, de är nu 1,5 vecka gamla och inte lika söta som när de föddes men man får ju ett hum om hur de ser ut iaf, även om de nog kommer att typa till sig mer och öronen kommer att lägga sig lagom tills de är leveransklara.


Ska passa på och påminna om söte Audi också som är till salu fortfarande. Har lagt ut annonser på Marsvinsnätet och Marsvin.ifokus men inte fått något napp ännu. Gå gärna in och kika här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards