En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Mest marsvin idag

Av S - 23 april 2008 15:18

Har precis städat lite burar och nu är Bedelia, Lucky och Madeira ute på köksgolvet och rastar sig och mumsar bladpersilja.  Imorgon ska jag åka  och lämna iväg lilla Dunder till A som är snäll och tar med honom till Rävlanda där han flyttar vidare till en annan A. :) Så jag ska strax ta och bada lillkillen så att han blir ren och fräsch tills imorrn.


Glömde ju skriva igår att kissarna fyllde ett år! Tänk att de har blivit så stora redan. :) Snart är det dags för vaccination men det ska nog gå bra, de var ju så duktiga sist hos veterinären.


Funderar på vad jag ska ta med mig för grisar till Valbo i maj. Jag ska döma petten så någon petgris blir det inte iaf men däremot blir dte debut för lilla Calaisa som just nu är vansinnigt söt och med väldigt trevlig färg- och pälsutveckling. Tror att hon kommer att "mogna" snabbt för redan nu känns pälsen inte alls sådär bebisluddig som den brukar kännas i den här åldern. Bedelia följer förstås med (såg att hon ligger 2:a bland crestarna på årets marsvin nu - inte illa pinkat :) ) men sen är frågan om jag ska ta med Åssian eller inte. Han blev ju champion sist och "behöver" egentligen inte ställas men samtidigt så är han otroligt fin nu med så himla snygg färg och den bästa underfärgen jag har sett på en buff. Däremot har han lite problem med ena ögat så jag får se hur jag gör. Lite synd egentligen att Yalima är dräktig nu för det hade varit kul att ställa henne. Hon har maffat på sig rejält sedan jag ställde henne innan hon sattes i avel och har även hon jätteläcker färg. Hon är antagligen i 4:e veckan nu och kommer alltså, om allt går enligt beräkningarna, att föda i början av juni vilket innebär att ungarna kommer att vara flyttklara till SM. Men Yalima själv kommer nog inte att kunna ställas då tyvärr, hon är nog knappast i form redan då. Men men det kommer ju fler utställningar. :)


Nu ska jag stoppa Dunder i badet. :) 

 
 
Jessica

Jessica

24 april 2008 10:44

Spännande!

Jag ska inte ställa ut nån av mina grisar i Valbo, men ska dit och kika plus att jag får hem tingade marsvin då. Spännande det också! ;-)

http://rosenknopp.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

24 april 2008 15:33

Hej hopp!
Jag kommer runt halv ett på lördag, till Gävle. Du får ju gärna möta upp om du vill. :)

Kramkram

http://www.wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards