En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

D-kullen är här!

Av S - 22 mars 2008 13:00

Här har Quilla klämt fram fem bebisar på förmiddagen men tyvärr hann hon inte få av hinnorna i tid på en av dem. Kanske ändå bäst så med tanke på att de ska kunna matas upp ordentligt också. Fyra överlevande pojkar blev det (den döde var också en hane), preliminär rapport är en self saffron och tre self buffar, har dock inte tittat så jättenoga på dem så utförligare rapport kommer.


Igår blev det ett Uppsalabesök med gratulerande av lillebror samt utrensning av pappas förråd. hittade en del msått och gott men det mesta fick vara kvar i pappas förråd eftersom vårt eget är fullproppat redan. Men med hem kom iaf bla en hamsterbur (kan vara bra att ha i marsvinssammanhang någon gång ;) ) ett Nintento 8-bitar med tillhörande spel t.ex Bubble Bobble!! Wehoo!


Nu borde jag egentligen plugga och det ska jag göra också när jag har skrivit klart det här. Tre tentor nästa vecka som helst ska bli godkända också. :p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards