En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Hoyainköp!

Av S - 26 februari 2008 16:20

Det blev en trevlig shoppingdag med lilla mamma, även om det inte blev så himla mycket shoppat. :) Men med hem kom iaf två nya hoyor! Stora vuxna plantor båda två men inköpta i olika blomaffärer, en lacunosa som hänger så fint i en ampel i köket nu, och en urläcker stargazer MED blommor! De är ju bara för häftiga och doftar så gott! En jättestor planta för 149:- på plantagen, värsta kapet. :)


Leonora har fortfarande inte fått några bebisar. Enligt mina beräkningar borde de verkligen komma idag! Sist födde hon på dygn 70 men då var det bara tre ungar, den här gången måste det vara fler. Förmodligen fem stycken med tanke på magens storlek, och då brukar de föda tidigare. Men neej då, inte Leonora. Nu är jag iofs väldigt glad och tacksam att hon går tiden ut för det ökar ju faktiskt bebisarnas chanser här i livet, om de har fått växa sig riktigt färdiga i magen, men det är ju så tråkigt att vänta!


Nu ska jag sätta mig med skolböckerna, mattedugga på torsdag. Suck... 

 
 
Ida

Ida

26 februari 2008 16:51

Iiih.. Stargazer är bara ett butiksnamn, det är calycina som brukar säljas som Stargazer.

http://idefix.bloggagratis.se

 
 Sophie

Sophie

26 februari 2008 19:09

Ahaaa! :) Vad bra, då vet jag det och kan döpa om den. :)

http://www.luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards