En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 27 december 2007

Av S - 27 december 2007 12:16

Så var julhelgen över och nästa punkt på dagordningen är nyårsafton. Just nu sitter jag med en kopp kaffe vid Petris föräldrars dator och knapprar lite medan Petri meckar med någon dvd-spelare. Snart ska vi iväg och träffa några kompisar till Petri och ikväll blir det nog familjemiddag. Har fått rapport från mamma att alla djuren mår bra, mamma med man åker hem idag och imorgon blir det matning av snälla kompisarna M & M. Och på lördag kommer vi hem igen.


Faktiskt så längtar jag efter pälstussarna trots att vi inte varit borta länge alls! Att höra marsvinens hötuggande och se de söta trynena som sticker upp över burkanterna, och att lyfta upp en mjuk varm kissekatt och höra hur spinnmaskineriet går igång. :) Petris föräldrar har också katt, stora hankatten Simon 13 år, och det är en enorm skillnad i kropp mellan honom och våra kissar kan jag säga! Han är stel som en pinne när man lyfter upp honom medan våra katter är helt avslappnade och "hänger" i handen. ;)


Julafton firades dels hos mamma på dagen och dels hos min faster (där pappa förstås var med) på eftermiddagn/kvällen. Mycket god mat och trevligt sällskap, många julklappar och ännu mer godsaker. :) Tyvärr blev det lite tråkigt avslut på kvällen men så kan det ju vara ibland...


Nej, nu ska jag gå och se hur det går för Petri och kanske norpa en chokladbit också. Det är ju bara jul en gång om året. ;p


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards