En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 8 december 2007

Av S - 8 december 2007 19:50

Idag sov vi läääänge, gick inte upp förrän vid halv tolv... Duschade och åt frukost (eller snarare lunch) och sen bar det av till en leksaksaffär för att inhandla julklappar till Petris två systerbarn, vi hittade dock bara julklappar till en av dem. Det blev en sån där rittavla som man ritar på med magnetpenna eller magnetstämplar och sen kan sudda genom att dra en liten grej på sidan upp eller ner... Uhm... Det där lät ju vettigt. :p Vi köpte också ett mjukisdjur i form av Heffaklumpen i Nalle Puh (systerdottern är 2,5 år). Till hans andra systers pojke ytänkte vi köpa en sån där bilmatta i plast med olika vägskyltar till men det fanns inga i plast, bara vanliga mattor och de ,är enligt Petris egen erfarenhet, tråkiga att köra på eftersom det blir för mycket motstånd.


Passade på att handla lite till middagen också som idag bestod av något så nyttigt och gott som bulgursallad med kyckling och till det guacamole (sååå gott ju!). Gott, nyttigt och mättande! :) Nu på kvällen har vi gjort lite julgodis i form av "Världens godaste smörkola" (efter receptet i "Leilas Jul") och chokladdoppade marsipankulor med antingen hasselnöt eller nougat i. Vi har inte provsmakat något av det ännu för det står på svalning, men jag misstänker att det smakar himmelskt! :)


Ikväll blir det nog "En komikers uppväxt" på tv men "Catch me if you can" gick också såg jag så det blir ett svårt val... :/ 


Gårdagen i Valbo köpcentrum resulterade i en del julklappar, men vad skriver jag inte här med risk för att avslöja mig för ev läsare... ;) På Ikea fanns dte dock masssssor som jag hade velat köpa men jag hejdade mig och köpte bara det absolut nödvändigaste vilket bestod av en röd/vit amaryllis, tre rosa hyacinter i en kruka, ett par supermjuka tofflor åt mig, fyra stora mörkröda julkulor att hänga i fönstret samt rött presentsnöre till julklapparna.  Mer än så blev det mirakulöst nog inte. :)


Hoppas att ni har en lugn och trevlig helg! 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards