En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 1 december 2007

Av S - 1 december 2007 10:56

Igår pyntade jag för fullt här hemma. :) Det blev sååå fint! Nu fattas bara en 15W glödlampa till stjärnan i köket så är pyntningen fulländad. Sen mös jag och Petri framför Idol med glögg, pepparkakor och hasselnötstryffel. Mummmmms!


Imorse vaknade jag av en duns, Petri var snabbast uppe och jag hör hur han säger "Sophie, du kommer nog inte att bli så glad nu...". Sprang ut i vardagsrummet och vad får jag se? Jo, en hoya i sin kruka som ligger upp och ner med mestadelen av jorden på golvet... Jä*la katter! Ibland är de billiga... (Jaja Ida, skratta skadeglatt du! ;p) Stackars Petri vet hur arg jag blir när katterna är på mina växter och det verkar ofta som om han på något sätt känner sig skyldig till katternas bus och jävelskap. Han blir väldigt sällan arg på katterna medan jag tycker att jag jämt skäller på dem för att de har hoppat upp någonstans där de inte får vara/stör marsvinen för mycket/drar loss marsvinens ljusslinga/tar varje chans de får att äta vår mat/biter på eller river ner växter/sprider ut hö i halva lägenheten för att det är så roligt att leka med... Hrm... jaa... Jag kanske är en dålig kattmatte. Tacka vet jag marsvinen som för det mesta håller sig i skinnet och är lugna och snälla och inte river ner saker. :p Förutom Blazé då som har fått för sig att han SKA in till småpojkarna som bor i buren intill (ja det funkade inte särskilt bra med alla hanar tillsammans i en dubbelbur,det blev för mycket kurrande så det var svårt att sova på nätterna...). Blazé och Åssian bor i ena buren och på andra sidan mellanväggen bor Leonoras och Undines fyra småpojkar och de tycker Blazé är väldigt intressanta. Så intressanta att han försöker bita sönder mellanväggen. :p


Idag blir det en sväng ner på stan för att kika lite. Skulle vilaj hitta en fin dörrkrans i lingonris, får se om det finns någon på torget.


Igår var jag själv på stan efter skolan och hittade jättesöta glöggmuggar på Indiska, billiga var de också så jag var tvungen att köpa. :) Lika som på bilden här men vita med rött hjärta och guldkant. Gjorde ockås ett riktigt fynd på Lindex. Var in en sväng och hade inga tankar på att köpa något men så fick jag syn på ett par jeans som såg jättefina och bra ut på alla sätt och vis. Kollade prislappen, 499:-, billigt för ett par jeans egentligen men kanske inte vad jag borde lägga pengar på just nu, men men, prova kan man alltid göra. Provade och de satt perfekt! Jag har svårt att hitta jeans annars, det är sällan jag hittar ett par som sitter så klockrent men de här var alltså perfekta. Tänkte att det får väl bli en julklapp till mig själv då. ;) Kommer till kassan och ska betala och vad säger kassörskan? Jo, 299:-! Jag ifrågasätter naturligtvis inte utan betalar glatt. När jag går därifrån så är jag tvungen att kolla på prislapparna på de andra jeansen av samma modell och visst står det 499:- på alla, ingen rea eller nåt sånt. Så det måste ha varit fel pris inlagt i datorn helt enkelt. Och jag klagar då inte. :)


Nu är det frukostdags! 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards