En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 december 2007

Av S - 5 december 2007 19:42

Hade läkarbesök idag för uppföljning av min migrän. berättade att jag var jättenöjd med Imigran och att det funkar kanon så nu fick jag med utskrivet. Synd bara att det är så attans dyrt... :/ Det är liksom knapert ändå den här månaden med alla julklappar.


Har städat två burar idag och konstaterat att Madeiras bebisar blir hela 5 veckor på lördag! Har inte tagit ut hennes pojkar ännu för de diar fortfarande och har inte börjat kurra ännu (trots att de är stora och kraftiga - konstigt!) men måste väl göra det inom kort. Vill inte riskera någon syskonparning... Burplatserna tryter och det verkar som om de flesta bebisarna som är tingade inte kommer att flytta hemifrån förrän i samband med sollentunautställningen i början på januari så antagligen blir det en extra gallerbur i lägenheten tills dess. Inte så kul men vad gör man... :/


Funderar också över vilka jag ska anmäla till Sollentuna och det blir nog bara två ynka djur. Åssian som är junior (3 mån och väger över 800g...) och Quilla som jag hoppas ska ta två cert så att hon blir champion sen. Hon har ju bebisar just nu men jag tror att hon kommer att hinna repa sig innan utställningen, den här gången har hon inte gått ner sig så mycket. Hade gärna ställt lilla Pannacotta också, hon är så häftig med sin crest, saffron dalmisteckning och lilla tegelstenskropp, men det blir för mycket att åka tre dagar känner jag. Är nog med två. 



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards