En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 11 december 2007

Av S - 11 december 2007 21:46

...är nu tagna inför Sollentuna-utställningen. Jag är ute i ganska god tid ändå tycker jag. :) Men tyvärr kommer det ju att gå bort en hel del trimningsdagar när vi åker upp till Luleå i mellandagarna. Tänkte passa på och ställa Madeira också nu när hon ska pensioneras från aveln, hon är ju såå läcker! :) Men hon är rejält skitig i pälsen... :p Hon har inte badat sen jag ställde henne sist vilket var i januari och sen dess har hon haft två kullar och är riktigt smutsig. Får se om jag faktiskt badar henne en extra gång nu snart för det är inte trevligt att trimma en så smutsig gris. Man får en grå sträv beläggning på fingertopparna... :p

Av S - 11 december 2007 20:29

Idag har Sophie varit flitig. Först skola fram till lunch och sen hem och städa sex burar, dammsuga, damma och plocka undan lite. Sen tände jag massa ljus och det blev sååå fint och mysigt. :) Nu på kvällen har Petri varit duktig och städat badrummet ordentligt så nu är det julfint hemma.


Vi har börjat leva lite sundare inför julens onyttigheter och försöker verkligen att hålla igen på onyttigheter (men det är svårt när man har en skål med världens godaste smörkola inom räckhåll... :p ). Idag åt vi tonfisksallad och i förrgår blev det kycklingsallad med bulgur. Igår syndade vi dock en aning och åt pizza på stan med ett par kompisar, men till vårt försvar så var faktiskt pizzorna ovanligt "oflottiga" och jag kände mig inte alls sådär äcklad som jag kan göra annars efter en flottig pizza.


På fredag flyttar två bebisar, kullsyskonen Akili och Abiona. Akili ska vi skjutsa iväg till Anki som tar med honom till Västerås-utställningen på lördag där Emma tar emot honom. Abiona blir hämtad av nya matte Johanna som kommer till Gävle och hälsar på. :) Trevligt med lite besök från mina forna trakter. ;) Sen är det "bara" sex bebisar kvar som väntar på sina ägare men det blir inte förrän i Sollentuna. Lille Öivind är fortfarande till salu om någon skulle känna sig manad. ;)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards