En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 december 2007

Av S - 6 december 2007 12:18

Ja det blir ju första julen med kissekatterna Siri och Daisy i år. Vilket kommer att bli intressant... :) Jag vill verkligen ha en riktig julgran men frågan är om det är möjligt med två klåfingriga katter i lägenheten? Lådan med julsaker står redan i hallen efter mitt pyntande inför 1:a advent och den lådan har noga utforskats av katterna. Glitter är fruktansvärt roligt att dra omkring med och att bita på. Julgranskulor är roliga att peta på och tassa hårt på så att de far runt på golvet. När dessa saker sen kommer upp i en gran, som nog kan förväxlas med ett klätterträd om man är en katt, så kan det nog bli en alldeles för stor frestelse för dessa kissar. Risken är nog ganska stor att granen inte får vara ifred.


Vad har ni för erfarenheter? Är det ens möjligt att ha en levande julgran om man har två katter på 8 månader?


Visste ni förresten att man säger "pumlor" (pumla i sing.) om julgranskulor uppe i norr!? Hade aldrig hört det innan jag träffade Petri och han nämnde det i förbifarten som om det var alldeles självklart. Lite roligt ord tycker jag. :)

Av S - 6 december 2007 12:09

Sitter i skolan och bloggar i brist på kompetent lärare... Vi har just nu lektion i Pro Engineer, vilket är ett CAD-program som man kan rita upp 3D-modeller av i princip vad som helst i. Vi har två olika lärare som turas om att vara med på lektionerna och just nu är det den sämre här... En lärare som inte kan svara på frågor kring de uppgifter som man måste lösa för att få godkänt tycker jag inte har något här att göra ärligt talat. Just nu sitter jag alltså sysslolös tills den duktiga läraren dyker upp efter lunch. Kul kul... Jag har iaf blivit avbockad på alla obligatoriska uppgifter (trots att jag alltså inte är helt klar) så egentligen kan jag gå härifrån. Men duktig student som jag är så sitter jag kvar. Och väntar. ;p 


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards