En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Läkarbesöket

Av S - 15 oktober 2007 15:02

Jahapp, så var man redan hemma från läkarbesöket. Fick komma in före bokad tid (hur ofta händer det när det gäller läkarbesök!?) och det tog nog inte mer än 5 minuter så var det avklarat... Han tog blodtryck vilket låg på 140/80 så det var väl okej (men jag vill ju helst ha 120/70, perfektionist som jag är... ;) ) och jag fick Imigran utskrivet på prov. Fick även med mig två blanketter hem som jag ska fylla i till återbesöket i december, så får vi se om jag har haft något mer anfall då och om medicinen har hjälpt. Ska hämta ut medicinen imorrn tänkte jag, har förstått att den är äckligt dyr... :/ Känns skönt att ha fått en "riktig" medicin utskriven nu iaf, nu är dte bara att hoppas på att den hjälper.


Passade på att handla lite på Prix också, de hade rotsaker för 3,90:-/kg så jag köpte både vitkål och morötter. Bladpersiljan var billig den med och kostade 24,90:-/kg. Så nu är grisarna nöjda och glada när de får mumsa persilja - den stora favoriten! :)


Förresten så kan jag meddela att jag numer är brunett. Egentligen skulle dte ha blivit min naturliga hårfärg dvs cendré eller "råttfärgat" för jag har tröttnat på att behöva färga utväxt hela tiden vilket sliter så på håret men nu blev det alltså mrökare än så... Men helt okej, längesen jag var mörkhårig. :)  Så nu vet ni denna mycket viktiga fakta allihop! ;p

 
 
Sofi

Sofi

15 oktober 2007 15:36

Imigran funkade på mig när jag hade migrän, dyrt, men helt klart värt det.

http://hemgardens.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

15 oktober 2007 20:14

Du passar säkert jättebbra som brunett! Det är skönt att ha en lite mörkare hårfärg, tycker jag iaf som vanligtvis är röd/blond. :P

http://www.kizbaz.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

15 oktober 2007 22:36

Nämen, du har döljt färgningen väl, jag trodde att du var sådär blond på riktigt :)

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

15 oktober 2007 23:34

ok gumman, jag hann inte ringa ikväll, men nu vet jag att läkarbesöket gick bra. Puss//Mamma

 
Ulle

Ulle

16 oktober 2007 21:23

hehe...då kan vi smyga omkring tillsammans i Kallhäll och var lite "anonyma", å kolla ifall nån känner igen oss?. Ska försöka färga mitt hår mörkare här i veckan..;)

http://ulles

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards