En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av S - 8 oktober 2007 07:41

Ja, den boken blev jag helt uppslukad av igår. Jag och petri var på stan på dagen och shoppade lite (eller egentligen alldeles för mycket... Men den där ljuskronan/hängande kandelabern var ju bara sååå fin att vi var tvugna att köpa den :) ) och då köpte vi bl.a den boken. Titeln låter kanske lite töntig men det är inget hokuspokus i den utan helt enkelt en liten guide i hur man ska kunna läsa människors kroppsspråk, tonfall, tempo osv bättre och sedan anpassa sig efter dem för att till slut kunna  dem åt det håll man själv vill (lite manipulation med andra ord). Jätteintressant bok som ger en mycket att fundera på! Det mesta som skrivs är självklara saker men man har bara inte sett det på det sättet tidigare. Henrik Fexeus heter författare, han har tydligen haft en tv-program i höst som jag helt har missat.


Nej, nu måste jag bege mig till skolan. Kände att jag bara måste tipsa om boken. :) Förresten så lyckades vi hitta och plocka 1,5 kilo svamp i lördags - trattkantareller och vanliga gula kantareller. Vi åkte ut i skogen på måfå och hittade faktiskt svamp! Helt otroligt. :) 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards