En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av S - 19 oktober 2007 09:44

Nu hade jag egentligen tänkt lägga upp lite fina bilder härmen som vanligt så bestämde sig kameran för att batteriet skulle ta slut precis just nu. Så bilderna kommer en annan gång.


Dan före dan före dopparedan idag, på söndag är det ju marsvinsutställning i Kallhäll som gäller. Jag ska bada liten saffronpojke idag tänkte jag och kanske också Yalima. Kan vara skönt att ha det gjort och slippa det imorrn när det är lördag och allt. *s* Egentligen skulle låneteddyn Sahara åka hem på söndag men nu misstänker jag att Betty är på väg att brunsta igen. :/ Sahara uppvaktade henne misstänkt mycket och mycket riktigt, när jag kollade hennes nedre regioner så visst håller hinnan på att spricka upp. Så Sahara får glatt stanna kvar ett tag till här, och han klagar säkert inte, vilken marsvinshane vill inte gå med hona liksom.


Idag är det väldigt kort skoldag, ska bara gå på en introduktion till nästa del i den här kursen mellan kl 12.15-14 Efter det blir det en tur till systembolaget, har fått order från sambon om att inhandla ett stycke rödtjut till kvällens mys. Till middag ikväll blir det tacos, gott gott! Men först ska vi ta våran, numer obligatoriska, promenad. Igår blev det inget eftersom Petri fick jobba över och kom hem senare än vanligt. Så det blev en vilokväll med "Sjukhuset" och "Vad blir det för mat" istället, ganska skönt faktiskt...


Undine och Leonora har nu drygt 1 vecka kvar på sina dräktigheter. Undines mage är stoor i förhållande till hennes annars ganska taniga kropp. :/ Leonoras mage är också stor men hela hon är stor så det ser inte lika groteskt ut, däremot tror jag inte att hon har så många ungar som hon har fått tidigare, magen är inte särskilt spänd utan mer pluffsig. Dräktig är hon iaf säkert för jag har känt fosterrörelser. Jobbigt är att  vi åker bort nästa helg och blir borta ända från torsdag till söndag. Snälla Emilie ska dock hjälpa till med djurmatning och kommer både fredag och lördag. Men de t känns ändå oroligt när man har högdräktiga honor. Leonora skulle mycket väl kunna föda under tiden vi är borta för hon kommer att ha gått 70 dagar på måndagen. Jag funderar lite på vad som är bäst för dem - om det är vara kvar hemma på villkoret att få mat endast en gång per dygn eller om det är att inhysa dem hos någon som har koll på dem hela tiden och som kan ge dem mat oftare. Men det sista alternativet innebär ju en förflyttning vilket i sig är stressande och inget man bör göra med högdräktiga honor. :/ Knepigt... Men jag antar att det är bättre för dem att vara kvar hemma ändå, jag får ge Emilie instruktioner om att verkligen vräka in mat till dem. Jag ska nog börja skriva lite på matningsinstruktioner nu tror jag, bra att vara förberedd. :)
 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards