En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Vila i frid Melchior.

Av S - 9 oktober 2007 16:56

Idag har ännu en gentleman somnat in. :( Sötaste Melchior med sitt trubbiga tryne och sina stooora mörka ögon fick bo med sina fruar Madeira och Quilla in i det sista. Han hade haft problem med kisseriet ett tag och inget verkade bita på det, trots veterinärbesök, två antibiotikakurer och kortisonspruta så blev han bara sämre och sämre så förmodligen var det urinsten och inte bara uvi. Nu slipper han iaf smärtan och jag hoppas att han har det bra på andra sidan. Sov gott Melchior!


Just nu känns det som en väldigt stor tröst att jag har kvar lille Åssian efter honom, vi ska satsa på att bli både champion och Guldpet precis som pappa! Dessutom väntas ju två kullar till efter Melchior om allt går som det ska.


Jag borde egentligen plugga nu, har flera rapporter och projekt på gång i skolan nu men istället tänker jag sätta mig i marsvinsrummet och pyssla lite med grisarna. Det ger lugn och ro åt en stressad själ. Vad skulle jag ta mig till utan dem!? Undine, Leonora, Ellen, Yalima, Blazé, Åssian, Quilla, Madeira, Amabelle, Lucky, Betty och bebisarna - vilken tur att ni finns!

 
 
Sofi

Sofi

9 oktober 2007 18:53

Kram på dej...kan försöka glädja dej med att Yalumbo blev pappa igår till 4 små buff troll, samtidigt blev då Quilla mormor då det är dottern Gambra som blev mamma, alla 4 pigga och friska. Mailar bild när jag har fotat.

http://hemgardens.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

9 oktober 2007 19:02

Nej :( Jag beklagar!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

9 oktober 2007 19:16

ush vad tråkigt :( är ledsen för din skull! familjebilden var riktigt fin!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

9 oktober 2007 20:19

Beklagar sorgen.. Alltid lika tufft när ens grisar somnar in som man älskar så vansinnigt mycket... Kram

http://www.kizbaz.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

9 oktober 2007 20:20

Tårögd... :-(

http://fundringar

 
Sophie

Sophie

10 oktober 2007 08:48

Verkligen jättetråkigt =( Min buffkille på knappt tre år dog också den 9:e =(

http://web.telia.com/~u40422762

 
Ingen bild

Petra

10 oktober 2007 13:47

nej vad tråkig! Vi ska också snart aker till ultuna. Nils-bertil har kannske någonting med njurena. jag hoppas verkligen att han klara sig. Han är världens raraste kille

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards