En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 maj 2006

SM är över och jag är tillbaka...

Av S - 25 maj 2006 09:49

Oj vad jag är slarvig - det är jättelängesen jag skrev här ju! Men det har sina förklarliga skäl. SM 2006 är avklarat och i samband emd det fanns det verkligen INGEN tid över till bloggande kan jag lova! Visst var det jättekul och trevligt men oj så skönt det är nu när det är över... Inte så kul när ens hem förfaller pga att man är kommissarie för en utställning (visserligen inte för vilken utställning som helst utan för Sveriges hittils största!)... Tusen tack till alla som hjälpte till under helgen - utan er vet jag inte vad jag och Johanna hade tagit oss till. För en gångs skull så fick vi se att Norrortare (och en och annan icke-norrortare också för dne delen) faktiskt KAN hjälpa till! ;) Jag hoppas att ni fortsätter med det på kommande utställningar så att alla kommissarier framöver kan känna sig lugna.Visst ja! Höll ju på att glömma (eller rättare sagt det har nog inte riktigt sjunkit in ännu...) - min lilla selfjunior, pluttan Leonora 4 mån, gick och knep ett BIR-jr och blev sedan BIS-jr 3 i finalen! Helt otroligt roligt. :D Karizma blev BIR-R och fick ännu ett cert så nu är hon Svensk Champion. Hon ställde även upp i petclass och blev där 2/9. Ruuben gick det sådär för, ganska bra kritik men inget cert. Lucky gick i klippt långhår igen och där blev hon 2/4 i sheltieklassen och sedan Bästa klippta långhår 3 igen. Mattes duktiga flicka! :) Hemma i burarna har det skett en del förändringar. Natasha, Melchior, Pablo och lilla vita satininhysningsgrisen har flyttat hemifrån i samband med SM. Jag önskar dem allihop lycka till och hoppas få se iaf några av dem på utställningar framöver. :) En ny kull har sett dagens ljus - det är Humlan som äntligen har fått sin kull. Humlan var ju dräktig när hon kom till mig i början på april och i tisdags morse hade hon fått fyra pigga och livskraftiga mestadels svarta bebisar. Tre honor och en hane blev det och alla är till salu. (kika på hemsidan: www.luneas.se) Crestade lilla honan är tingad men de övriga tre är fortfarande obokade.Efter en del ommöbleringar i burarna lär det bli en liten babyboom i slutet på sommaren. Egentligen känns det riskabelt att vänta kullar mitt i högsommarvärmen men det fanns inte så mycket att välja på så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går bra. Nyihopsatta är: Edilona och Parsley (blir self buff/saffron), Emilia och Ritari (blir self buff ev satin OM Emilia ens kan bli dräktig igen, jag tvivlar på det tyvärr...) samt Karizma och Ruuben (blir self/crested buff ev satin/satincrested ev saffron).Funderar och funderar på hur jag ska göra med dubbelutställningen i Sydväst i juli. Jag vill verkligen åka men det blir en lång och jobbig resa både för mig och djuren först med tåg och sedan med bil. Men iofs är väl en lång tågresa bra mycket bättre än att åka bil långt i värmen. Hmm... Jag funderar vidare...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards