En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 maj 2006

Av S - 4 maj 2006 20:37

Tog tag i trimningen av Ritari idag... Han ska ställas på SM och har inte blivit trimmad på flera månader, dessutom har han gått med honor lääänge så hans päls är fruktansvärd just nu - alldeles fet och lång. :p Så jag tog äntligen fram pincetten och började trimma - vilken skillnad! Jag fick en hel hög med låååånga strån i knät men oj så fin han blev bara på den korta stund jag satt! Verkligen skillnad på pälskvaliteten. Nu känns han ju som ett marsvin igen. ;) Han gillar det visserligen inte men är inte alls lika omöjlig som Karizma som skriiiiiker och snurrar runt fjorton varv för varje hårstrå man drar... Ritari bara piper litegrann men sitter iaf stilla, emellanåt slickade han mig på armen som för att be om nåd. ;) Då känner man sig grym som fortsätter rycka. Vilken elak matte jag är. :pSläppte precis ut tredje gänget för kvällen på golvet nu. Tidigare har Amabelle & Lucky och Ruuben & Emilia varit ute. Nu är det Blazé, Madeira och Humlan som är ute och rör på sig. Imorgon är jag ledig hela dagen så då ska resten få motionera lite. Ska nog ge mig ut och plocka en stor kasse med gräs och kirskål då också. :) Så underbart väder nu ju! Äntligen!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards