En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 maj 2006

Av S - 6 maj 2006 19:26

Igår hämtade jag ju hem den lilla satin pew-hanen som ska flytta till Norge... Och fyyy så läcker han är. *vill ha* Jag säger det igen - hade det varit en hona så... Fotade lilla pyret idag men bilderna gör honom inte riktigt rättvisa tycker jag. Han ser verkligen ut som skimrande pärlemor!

Idag har det städats lite här hemma, bytt i några burar (ovanligt... ;p ), dammsugit och torkat golven. Bakat två kladdkakor inför SM-mötet imorrn har jag också gjort. Blommorna på balkongen verkar trivas, än har ingen vissnat iaf. ;)

Har börjat inse att jag faktiskt har rätt fullt i burarna nu. hur ska dte gå med alla spännande kullar som väntas? Något vill man ju spara! Just nu känns det som om jag inte ritkigt vet hur jags ka gå vidare. Det är svårt att bedriva avel när maxantalet marsvin är så begränsat pga platsbrist. :/ Man skulle bo större så att grisarna kunde få ett alldeles eget rum. En annan faktor som försvårar det hela är att det inte finns någon förutom Lena, Cadillac's, att samarbeta med. Och att sälja djur till kel fastän de egentligen är riktigt bra rasmässigt sett känns ju inte roligt men vad gör man? Jag kan ju inte behålla alla tyvärr. Så om någon där ute känner sig sugen på att börja avla buffar - hör av er! Jag hjälper gärna till! :)

/S

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards