En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 14 maj 2006

Av S - 14 maj 2006 13:29

Just nu sitter grisarna och mumsar färskt gräs, maskrosor och kirskål för glatta livet. :) De tycker ju att det är SÅ gott! I normala fall brukar de vara tysta när jag kommer hem och låser upp ytterdörren men sedan de började få gräs så skriiiiker de så fort jag sätter nyckeln i låset. Matte kanske har varit ute och plockat godsaker ju! ;)Igår fick Lucky bada inför SM. Hon ska ju ställas i klippt långhår igen. Det blir för samma domare som sist och det är mördande konkurrens i hennes klass men, men, det är bra träning för oss iaf. :) Har trimmat på Ritari, Ruuben, Karizma och Leonora idag också. Känner på mig att det kommer att vara ont om tid till sånt mot slutet av veckan... Av förklarliga skäl. :pNästa helg flyttar 4 grisar hemifrån. Melchior och Pablo ska flytta hem till Cecilia och hennes döttrar, Paco ska flytta hem till Alexandra och Lolitas underbara lilla pew-dotter Natasha flyttar ner till Monica i Skåne. Det kommer att kännas lite vemodigt men samtidigt skönt att få lite mer plats, jag vet ju att pluttisarna får det bra i sina nya hem. Gits bebisar mår bara fint och Git är verkligen en superdupermamma. Jag var lite osäker på Git som mamma förut eftersom hon alltid har varit lite av en "pajas" som studsat runt i buren och kört race flera gånger om dagen. Men hon har verkligen mognat nu efter kullen och tar sin mammaroll på fullaste allvar. Jätteroligt att se.Efter SM ska jag sätta ihop Karizma & Ruuben och Edilona & Parsley. Parsley har faktiskt äntligen lugnat ner sig ordentligt. Nu ligger han kvar när man går förbi buren och han älskar att knata runt på golvet och upptäcka. :) Edilona är ju pe-bärare så jag hoppas att hon ska få söta saffronbebisar med Parsley. Leonora ska också sättas med hane så småningom men jag ska nog ställa ut henne lite till först.Jag funderar på att åka ner till dubbelutställningen i Skåne i juli men vet inte riktigt hur/om det blir så. Det blir ju en lång resa. Vore kul om några här uppifrån ville samåka. Själv har jag varken körkort eller bil men jag bidrar gärna med bensinpengar och ett glatt humör. ;) I annat fall åker jag nog tåg till Göteborg och samåker med Karin ner. Känns lite som en omväg men Karins sällskap är alltid trevligt så det är det nog värt. :)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards