En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 maj 2006

Av S - 5 maj 2006 14:49

Den 20-21 maj hålls Svenska Mästerskapen i marsvinsutställning i Allianshallen i Uppsala. Och jag är kommissarie... Större delen av dagen har ägnats åt förberedelser inför detta gigantiska arrangemang. :p Jag har ringt sponsorer, bokat domarboende, ordnat med utställningsbekräftelse och katalogframsida, beödmningsornidng mm mm mm... Urk. :p Att man aldrig inser vad man ger sig in på förrän man står mitt uppe i det. Det ska självklart bli jättekul men hjälp vad mycket att förbereda. På söndag är det SM-möte hemma hos mig (Alla norrortare är hjärtligt välkomna!) och då ska vi gå igenom det sista och delegera ut sånt som är kvar att göra. Det blir nog bra i slutändan. :)Städade och gjorde vårfint på balkongen idag och nu ska jag snart åka och köpa lite nya blommor att plantera. Ska också åka ut till Fäboden och köpa en liten satin pew-hane åt en annan uppfödare. såg honom när jag var där och köpte spån och hö i början av veckan och var ju bara tvungen tipsa om honom. hade dte varit en hona istället så vette sjutton om jag hade kunnat stå emot. Satin pew är ju en av mian stora favoritvarianter! Nu får jag iaf rå om honom fram till SM. :) Ska lägga upp foto sen när han har kommit hit.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards