En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 3 maj 2006

Av S - 3 maj 2006 20:20

Idag har jag flyttat om massor bland marsvinen och det blev riktigt bra till slut. :) Lillskiten Opuz fick flytta ut från mamma Emilia och in till farbror Ritari som blev överlycklig över sällskapet :), Emilia själv fick pojksällskap av Ruuben som flyttade från sina två tjejer som han gjort dräktiga. Playboy och Melchior fick flytta till en mindre bur och Blazé, Madeira och Humlan fick flytta in i en stor bur i burskåpet, tidigare bodde de i en gallerbur men nu fick den åka ut på balkongen igen. Skönt att få undan lite. Stackars Parsley, min nya engelska hane, är fortfarande livrädd för allt och alla, t.om för andra marsvin så dte funkade inte alls att sätta ihop honom med Emilia som jag hade tänkt. Emilia spöade upp honom och han vågade inte säga ifrån stackarn så det slutade med att han fick flytta in i sin ensambur igen. :/ Försökte med Opuz ikväll men inte heller dte gick. Han är livrädd så fort Opuz kommer nära och istället för att kurra på honom jagar han iväg honom och sätter sig i ett hörn och hackar tänder. Jag ska verkligen satsa allt på att tämja honom nu, bara han inser att livet inte är farligt och att människor inte är farliga så tror jag att det kommer att lösa sig på burkompis-fronten också. /Sophie

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards