En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

96 gram!

Av S - 25 september 2010 09:46

Nu jäklar sätter Meyas lilla buffkille fart. Imorse vägde han hela 96 gram. :-) Han har alltså ökat ca 20 gram i vikt sedan han föddes nu för drygt en vecka sedan. Duktig pojke! Nu ska jag bara komma på ett passande namn på T till den lilla överlevaren.


Leannas bebisar har jag inte vägt ens för de är så pigga och kavata och Leanna är en riktig supermamma så där är jag inte det minsta orolig. Men namn ska de förstås få och det på ett pet-tema. Antingen en fortsättning på mitt godsaker/bakelser/dessert-tema eller också ett nytt tema. Det är ju trots allt en ny "petlinje" då Leanna är efter rena buff/saffronlinjer och pappa Imperio är hy en helt ny förmåga. Jag ska klura lite...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards