En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Fler bebisar!

Av S - 22 september 2010 23:16

Helt slut efter en låååång dag med tågförseningar...


När jag kom hem satt en pigg och hungrig Meya i buren och lillpojken hade ökat till 75 gram! Dessutom var det en smal Leanna som kom framspringandes när jag kom med mathinken... Började titta runt i buren efter bebisar och visst! Där satt de! Två nonselfar, en saffronagouti/buff hane på 101 gram och en creamagouti/cream hona på 88 gram. Mer än så blev det inte och Leanna ser oförskämt fräsch ut - inte ett blodstänk varken i buren eller på Leanna. Man kan inte se på henne att hon har fött ungar idag! Bebisarna diar redan och är riktiga racermarsvin när man ska fånga dem. Pigga till tusen alltså. En riktig mönsterkull. :-) Bilder kommer förhoppningsvis imorgon. Ska passa på och gratta pappa Imperio till två fina barn också. :-) C - tack för att jag fick låna fina killen!


Nu - duschen sen sängen. Godnatt!

 
 
Linnea

Linnea

22 september 2010 23:25

kul med en marsvinsuppfödare! :D dom är ju så grymt söta djur!

Kolla gärna in min blogg o skriv din åsikt!

http://barnetsrost.blogg.se

 
Gisela

Gisela

23 september 2010 08:33

Grattis!

Imperio, han kan allt han!

http://svinkonst

 
Felicia

Felicia

23 september 2010 20:52

Åh, grattis! :-D

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Arinah

Arinah

23 september 2010 21:56

Stort grattis! Pappa Imperio är väldigt stolt över sina fina barn :-D

http://flockdjur.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards