En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 3 september 2009

Av S - 3 september 2009 20:11

Tripp, trapp, trull... Calaisa 1.5 år, Vanilla 2.5 mån, Katinka drygt 7 veckor. 

 

Calaisa och Vanilla är nästan läskigt lika och jag måste titta en extra gång för att skilja dem åt i buren. Nu är ju Calaisa mycket större än Vanilla men snart så kommer de att vara jämnstora och då vette sjutton hur jag ska skilja dem åt. ;-p

Av S - 3 september 2009 18:42

Idag har jag fyndat till djuren! :-) Var till Granngården för att köpa spån och nog kom jag lägligt alltid - de hade extrapris på spån! 5 balar för 295:-, riktigt billigt alltså jämfört med de 80:- jag brukar betala per bal annars. Så jag slog förstås till, helt utan en tanke på om det skulle rymmas i bilen. :-p Det gjorde det iaf som tur var precis på håret, duktiga Toyotan! :-) En aning svettig och spånig bar det sedan vidare till ÖB där jag hade sett att de hade bra pris på den typen av kattsand som vi använder. Så där blev det 3 påsar med kattsand á 39:-, som hittat! Blev även lite annat smått och gott, ÖB har helt klart bäst priser på rengöringsprodukter, schampo, duschcreme, tops osv. Mat har jag svårt för att köpa där men hygienprodukter kan man tjäna mycket pengar på att handla där!


Väl hemma igen så skulle förstås allt spån tas om hand om... Vilket innebär en hel del kånkande från gatan ner i källaren och vårt matkällarförråd. Ner med en bal och upp igen, ner och upp, ner och upp, ner och upp och sedan fick den femte och sista balen följa med ända upp i lägenheten. Det var dagens träningspass. :-p Jag var alldeles genomsvettig efteråt.


Petri är på trav ikväll så jag är ensam hemma. Ska nog ta en trimningsrunda på marsvinen innan jag slänger mig framför tvn och slötittar på något ointressant program. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards