En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 29 september 2009

Av S - 29 september 2009 10:19

Idag och imorgon är det helt lektionsfritt i skolan men eftersom vi håller på med ett projekt på ett företag har vi varit där idag och kollat upp lite saker. Nu är jag iaf hemma igen och ska ta itu med burstädning. Ska försöka introducera Elodie för Yalima, Gizelle och Musse också tänkte jag men vi får väl se hur det går. :-/I vanliga fall brukar jag kunna tåla rätt mycket när dte kommer till jagande av en nykomling i buren, det brukar ju så gott som alltid lugna ner sig efter något dygn. Men nu är Elodie högdräktig och då är det en hel annan femma! Vill inte riskera att hon blir så stressad att hon toxar eller kastar kullen ju.


Efter burstädningen tänkte jag dammsuga och sedan dra ner på stan en sväng. Får väl se om jag hittar något fint. :-) Skulle behöva en varm, mysig och fin sjal nu när det börjar bli kallt ute (bara 3 grader imorse! Brrrr!) och så behöver vi någon färgklick till den nyuppsatta hyllan i hallen. Får väl se om jag hittar något fint, antingen i limegrönt eller orange. :-)


Nej, nu ska jag dricka upp mitt mintchokladte och sen sätta fart med dagens sysslor!



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards