En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Utflyttning av pojkarna

Av S - 24 november 2009 13:10

Idag fick Smoothie och Semifreddo flytta ut från mamma Crepes och in till farbror Kokostopp. De är ju inte ens fyra veckor ännu men är stora (väger nästan 400 gram nu) och har slutat dia. De har mest gått runt och kurrat de senaste dagarna och Crepes blir irriterad på dem så det kändes som att det var bäst för dem att få flytta ut därifrån. De fick träffa Kokos på golvet först och hjälp vilket kackel det blev! Kokostopp blev alldeles till sig och småpojkarna också. De for runt, runt och kurrade och hade sig. Efter en timme ungefär hade de lugnat ner sig så pass att jag vågade sätta in dem i buren tillsammans. Nu går de där och kurrar på varandra emellanåt. :-) Kokostopp tycker nog att det är riktigt roligt med lite sällskap, han har ju gått ensam så länge nu.


Calaisa har inte fött ännu men är nu på dygn 68. Jag hoppas att bebisarna kommer idag eller imorgon. Eftersom vi ska bort på fredag så vill jag gärna se att bebisarna och Calaisa hittar varandra ordentligt innan vi drar iväg över natten och jag inte kan ha koll på dem. Det sparkas iaf för fullt i magen och den har sjunkit ner rejält. Som sagt så är hon helt öppen både i bak och fram och nosen är dessutom "nedfälld" så det är nog bara en tidsfråga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards