En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 november 2009

Av S - 5 november 2009 14:23

Nu finns vi på Blocket! Kika på annonsen vettja: http://www.blocket.se/vi/24508550.htm


Av S - 5 november 2009 13:14

Toscas bebisar är nu döpta. De fick heta Mowitz, Mauritz, Milton och Meya. :-) Lilla honan väger idag 61 gram så det går stadigt uppåt, känns skönt.


Tänkte lägga ut en annons på Blocket om Leanna och Melba idag, ska fota dem tillsammans och plita ihop någon fin text så får vi hoppas att det finns någon därute som är sugen på två söta marsvinstjejer och kan ge dem ett bra hem.


Crepes pojkar växer verkligen helt otroligt fort! har hon grädde i tuttarna tro? Idag, en vecka gamla väger de 151 resp 172 gram, det är en viktuppgång på 52 och 58 gram vilket jag tycker är ovanligt mycket. Men kul att de är så pigga och framåt förstås, de ser ut som jättar jämfört med Toscas små bebisar. :-) Bilderna nedan tog jag alldeles nyss, visst är Semifreddo söt som socker!


   

Av S - 5 november 2009 13:12

Nu har jag uppdaterat hemsidan! :-) Väldigt vad duktig jag har blivit på det... Nu är det burstädning på schemat.

Av S - 5 november 2009 08:15

Som svar på Felicias kommentar ang Krokas och Kokostopp. Jodå, jag gjorde ett försök att sammanföra dem. Försökte göra allting "rätt", lät dem träffas i badrummet (där har ingen av dem varit förut), blötte ner pälsen litegrann på båda två och gav dem två hus och en massa hö. Men nejdå... Krokas är fruktansvärt hanig (vilket säkert många bloggläsare som bevittnade BIS-finalen i Kallhäll kan intyga ;-p) och det gick inte alls. Krokas började hacka tänder direkt medan Kokostopp bara kurrade och uppvaktade, till slut tröttnade ändå Kokostopp på Krokas utfall och tandklapprande och de flög på varandra. Jag satt förstås med hela tiden och bevakade och det gick så himla snabbt att jag inte hann avbryta när de väl rök ihop ordentligt och Krokas fick sig därför ett jack i läppen. Då tänkte jag att "jamen nu kanske Krokas inser att Kokostopp är störst (väger bara sisådär 500 gram mer än honom ;-p) och högst i rang och därför lugnar ner sig..." men nejdå, tandklapprandet bara fortsatte och då gav jag upp. Så nu sitter de i varsin bur. Men jag har ju fem bebishanar som ska ha sällskap så småningom så de får ju sällskap i sinom tid. Himla irriterande dock att det inte gick att få ihop dem igen. :-/

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards